Góry Stołowe cz.2 – Szczeliniec i Czechy

Drugi dzień w Górach Stołowych, o którym pisałem w pierwszej części (klik), jeszcze nie dobiegł końca. Po obłędnym, i to w dosłownym sensie, labiryncie skalnym przyszedł czas na najwyższy szczyt tego pasma górskiego – Szczeliniec (919 m n.p.m.). Zdobywać go mieliśmy razem z Olą i Grzegorzem. Ci, dojechali do Kudowy jednak później niż się spodziewali. Na trasę wyszliśmy więc we dwóch.

Na górę prowadzi kilka szlaków. Wybraliśmy ten, który rozpoczynał się niemal niekończącymi schodami, ale witał wielkim napisem WEJŚCIE. Dotarliśmy do schroniska, skąd już rozpościerał się piękny widok, jednak żałosna sytuacja spotkała nas chwilę później przy kasie na szlak turystyczny.

Budynek kasy wyglądał zupełnie zwyczajnie. Była to drewniana chatka z oknem, przez które dostawałeś zakupiony bilet i oklejonym mapami, wydawnictwami tematycznymi i małymi pamiątkami, zaliczając do nich oczywiście pocztówki. Jedna przykuła naszą uwagę szczególnie. Widniała na nich grupa skałek o bardzo charakterystycznym kształcie. Przypominała nam coś, co z pewnością widzieliśmy na którychś z zajęć na uczelni. Wydawałoby się MUST SEE, znane każdemu w okolicy, a już z pewnością paniom sprzedającym ową pocztówkę i pracującym na terenie Parku Narodowego Gór Stołowych. Wychodzę zawsze z założenia, że lepiej zapytać niż się domyślać. Tak też się stało. – Czy te skałki zobaczymy na trasie, na którą właśnie sprzedajecie bilety? – spytał grzecznie Kuba. Za okienkiem siedziała młodsza dziewczyna, za nią niewiele starsza koleżanka, z tyłu stał prawdopodobnie odwiedzający je kolega. Z zasiedzianego krzesła poderwała się młodsza, by przyjrzeć się z bliska skałkom na pocztówce. – Wie Pan co, my tu zapracowane jesteśmy, nie sprawdzałam tego na szlaku – odpowiedziała i usiadła z powrotem. Żadnego nawet zaangażowania, poczucia wstydu, chęci uzupełnienia swojej niewiedzy. Nic. Szkoda. Skałek nie było na trasie, ale teraz domyślamy się, że to były Trzy Świnki w Karkonoszach.

Mimo wszystko, Szczeliniec zachwycał. Wróciliśmy do DW Szczelinka – Przystanek Pasterka na nocleg. Kolację zjedliśmy już razem z Olą i Grzesiem. Mój wybór sezonowej kompozycji tagiatelle z rabarbarem i miętą był trafionym i wydawał się najsmaczniejszym. Wieczorem jeszcze długo rozmawialiśmy.

Plan następnego dnia był prosty – wybraliśmy szlak „Skalne Grzyby”. Zawiódł nas jednak brak porządnej mapy, którą zostawiłem przez nieuwagę w Krakowie. Z rana pobłądziliśmy i to chyba było najfajniejsze – bezstresowo, choć w pewnym momencie bezradnie, nadrobiliśmy kilka ładnych kilometrów w lesie. Jedno jest pewne, gubienie się w takiej ekipie to sama przyjemność. Po kilku dodatkowych godzinach spaceru wciąż jednak mieliśmy sporo siły i ochoty na więcej…

Wróciliśmy autem do schroniska w Pasterce i stamtąd poleconym szlakiem udaliśmy się do Czech. Byliśmy więc w Brumovskich ścianach, czyli Górach Stołowych u sąsiadów. Kierowaliśmy się na Pański Krzyż, a dalej wybraliśmy krótszą trasę prowadzącą przez Skalne ZOO. Były skalne żółwie, wiewiórki, wielbłądy… a na koniec przepiękny widok na Szczeliniec i Pasterkę. Zdecydowanie było warto! Wracając na kolejny nocleg towarzyszyła nam, o zgrozo, niespotykana w takich miejscach głośna muzyka. Środek lasu, piękna natura i ciężkie, głośne techno.

Ostatni dzień spędziliśmy znowuż w podróży, z kilkugodzinną przerwą na kawę we Wrocławiu.

Destination Wedding Photographer Czech Republic Prague www.karolnycz.com

4 Comments Add yours

1. Ola i Grzegorz pisze:

Liczymy na to, że jeszcze nieraz będzie okazja się z Wami zgubić 😊

Lubię to

1. Karol pisze:

zdecydowanie musimy!

2. Kierowniczka1p pisze:

Pięknie!

Polubione przez 1 osoba

3. mam pisze:

Czekalam,czekalam -na 2 czesc,ale warto bylo 🙂 Bardzo ciekawie opisane,piekne fotki,jak zawsze.Podziwiam wiedze turystyczna