Torre, Leiria, Nazaré, Óbidos – Central Portugal Trip cz. 3 [video]

Kolejnego dnia czekała nas długa podróż, ale i sporo zabawy.

Torre w Serra da Estrela to najwyższy szczyt kontynentalnej Portugalii, który sięga prawie 2000 m n.p.m. (Pico na Azorach to najwyższy szczyt całego kraju) i zarazem pierwszy cel trzeciego dnia wyprawy. Jest to jedyne miejsce, gdzie w Portugalii przygotowany jest „resort narciarski” – kilka orczyków, wyciąg krzesełkowy i tory do zjazdów. Był marzec, więc spodziewaliśmy się tam śniegu… Nie zawiedliśmy się. Był i śnieg, i pełno ludzi, i pożyczone „jabłuszka” do zjazdów, i pyszny słodki chleb (! Koniecznie spróbujcie), i regionalne sery. Po takim poranku mogę odetchnąć z ulgą – wizyta w ośnieżonych górach tej „zimy” zaliczona.

(można powiększać zdjęcia, klikając w nie…)

Tego dnia w miejscowości Leiria odbywał się towarzyski mecz piłkarski Portugalia – Bułgaria. Biletów nie mieliśmy, ale kto nam zabroni chociaż zobaczyć stadion, gromadzących się kibiców itp… zwłaszcza, że Leiria leży na naszej trasie. Oprócz straganów z szalikami „Portugalii” i całej rzeszy innych gadżetów kibica oraz rozświetlonego stadionu odwiedziliśmy ruiny zamku na wzgórzu miasteczka.

Zachód słońca spędziliśmy w rybackiej wiosce Nazaré, znanej z największych morskich fal, które z jednej strony są uwielbiane przez surferów, a z drugiej stają się nie raz cholernie niebezpieczne. Fale często sięgają 30 metrów wysokości! Niestety, nie trafiliśmy na tak wysokie.

Na wieczór udaliśmy się do Óbidos. Miejsca, które odwiedziłem także wiele lat temu… Powrót do tego miasteczka schowanego w średniowiecznych murach sprawił, że wszystkie miłe wspomnienia z licealnej wymiany powróciły. Krótki spacer murami pod zamek, kolacja w dawnym więzieniu oraz powrót wąskimi uliczkami oświetlonymi głównie światłem świec przygotowanymi na Drogę Krzyżową (Wielki Piątek) sprawiły, że Óbidos było idealnym zakończeniem wyprawy „Central Portugal Trip”.

A teraz… fanfary i werble – krótkie wideo podsumowujące cały wyjazd. Zapraszam, standardowo, do komentowania.

5 Comments Add yours

1. Wielbicielka pisze:

Super wyjazd! Zdjęcia przepiękne, a kolega w zielonej kurtce bardzo przystojny.

2. Jules pisze:

„Wielbicielka” : jesteś głupi haha ! Perfect trip, lots of good memories. My favorite picture : N°296 when Kuba is sitting and looking at Kinia and me through the window in the castle, very cool ! See you soon ❤

1. Karol pisze:

3. mam pisze:

Super filmik i przepiekne fotki.Jak zwykle 🙂

4. Może się powtarzam, ale jak dla mnie Nazare to #1 z miejsc jakie odwiedziłem, mimo że fascynuje mnie zupełnie inny kraj hahaha