TOP100 zakątków świata w 100 minut

Wydaje się niemożliwe, a jednak… Usiądź wygodnie w fotelu, włącz film i rusz w przygodę w około 100 wyjątkowych miejsc świata. Nie pożałujesz!

Nie piszę recenzji filmowych. Od tego mam znajomą, Natalię z bloga „Kto sztuka – nie błądzi”. Jednak ten film spodobał mi się tak bardzo, a w dodatku wpasowuje się w klimat mojego bloga, że postanowiłem go Wam polecić. Jestem pewien, że zainspiruje on nie tylko podróżników do kolejnych wyjazdów.

Zrzut ekranu 2016-02-09 09.33.49
Lokalizacja filmowych plenerów filmu „Samsara” (2011). Źródło: barakasamsara.com

Kręcona przez 5 lat w 25 krajach – „Samsara” (2011) w reżyserii Rona Fricke’a to pozycja MUST SEE dla każdego ciekawskiego świata. Już sam tytuł filmu, oznaczający ​ ​”stale obracające się koło życia” opisuje pokrótce, co możemy w nim zobaczyć. Tereny kultu religijnego, strefy katastrof, zakłady przemysłowe i cuda natury. Nie jest to zwykły dokument, zdecydowanie. Fakt ten podkreśla zarówno całkowita rezygnacja z dialogów i tekstu, jak i idealnie dobrana muzyka, skomponowaną przez m.in. Michael Stearns, Lisa Gerrard i Marcello De Francisci.

Co prawda, nie znajdziemy tutaj plenerów z Polski, jednak znajdą się Europejskie wątki, m.in. z Francji, Włoch czy Danii. Szczęśliwie mogę napisać, że część miejsc ukazanych w „Samsarze” odwiedziłem, głównie podczas mojego pobytu w Stanach. Pozostała mi jednak jeszcze długa lista… Przygotowując taki spis po obejrzeniu filmu sami potwierdzicie moje słowa, że mnóstwo pięknych atrakcji turystycznych to właśnie te GEOTURYSTYCZNE.

Wymienię kilka, które mnie urzekły najbardziej: wodospady Epupa Falls, kopalnia siarki Kawah Ijen, ruiny miasta w Petrze, monastyr Popa Taungkalat na wygasłym wulkanie Puppa, wyschłe jezioro Sossusvlei otoczone wydmami, wysoko alkaliczne i hiperhalinowe słone jezioro Mono Lake, hawajskie wulkany, Park Narodowy Canyonlands czy świątynia Mingun. Tak, geoturystyka.


SAMSARA Theatrical Trailer
from Baraka & Samsara on Vimeo.

Film sprzed kilku lat, kto widział? Dajcie znać w komentarzu, będzie mi miło.

6 Comments Add yours

  1. bezfarmazonu pisze:

    woow dzieki! już się w tle hmmm ‚ogarnia’ 😉

    Polubione przez 1 osoba

    1. Karol pisze:

      daj znać jak się podobał 🙂

      Lubię to

  2. mam pisze:

    Moze uda sie obejrzec 🙂

    Lubię to

  3. mam pisze:

    Obejrzalam 🙂 skoro poleciles 🙂 ale bez przewodnika ciezko sie go odbiera .Film polecam dla podroznikow 🙂 zwykly przecietny widz bedzie znudzony

    Lubię to

  4. Jules pisze:

    L’extrême beauté à la fois dans l’ordre (Versailles) et le désordre absolu (Epupa Falls).

    Lubię to

    1. Karol pisze:

      ce qui crée l’harmonie.

      Lubię to

Skomentuj

