Happy 4th

Jest 4 lipca 2015. Za kilka dni moja mama obchodzić będzie urodziny, mój brat za kilkanaście. W Stanach jednak święto! Independence Day.

Uzyskanie niepodległości przez Stany Zjednoczone celebruje się zgoła inaczej niż przez Polskę, ale też i historia jej uzyskania jest inna. Tutaj nie organizuje się defilad, pokazów sił zbrojnych, przemarszów wojska. Amerykanie przygotowują grilla, chodzą na koncerty, spotykają się w rodzinnym gronie, grają w baseball, oglądają pokazy sztucznych ogni. W stanie Idaho, gdzie obecnie przebywam, popularne jest też rodeo. Przez większe miasta przechodzi parada szczęśliwych ludzi, ubranych w barwy narodowe.

W poszukiwaniu amerykańskich kolorów - sam założyłem sprezentowaną mi wcześniej muchę. Dzięki Ania za ten miły akcent!
W poszukiwaniu amerykańskich kolorów – sam założyłem sprezentowaną mi wcześniej muchę. Dzięki Ania za ten miły akcent!

Najbliższej Sun Valley taką paradę i rodeo mogliśmy zobaczyć w Hailey. Niestety, z powodu pracy nie miałem wystarczająco dużo czasu, aby tam dotrzeć i sprawdzić jak bardzo Amerykanie są dumni i szczęśliwi podczas parady niepodległości. Sprawdziłem za to jak do tego święta przygotowało się miasteczko Ketchum (kojarzone przez niektórych czytających wpisy – z bajką Pokemon) i Sun Valley.

Rano wyruszyłem w poszukiwaniu osób ubranych w niebiesko-czerwono-białe stroje. Na śniadaniu w resortowej stołówce zaskoczył mnie mężczyzna w koszuli „ala flaga”. Wyglądał super! Zapowiadało się, że znajdę więcej takich ludzi. Niestety, już po następnych kilku godzinach byłem rozczarowany. Poza kobieta trzymająca balony „narodowe” dla swojego wnuczka i promocji/wyprzedaży w kuchennym sklepie na rzeczy wyprodukowane w USA – nic szczególnego nie znalazłem. Czekałem więc do wieczora.

Jedyne miłe zaskoczenie na ulicy w Ketchum.
Jedyne miłe zaskoczenie na ulicy w Ketchum.

Do Sun Valley, w którym istnieje przy hotelu całoroczne lodowisko zorganizowano z okazji Dnia Niepodległości – „Ice Show”. Występowali medaliści olimpijscy, gwiazdy Stanów i goście z Europy oraz szkółka dziecięca! Poza świetnie przygotowanymi układami tanecznymi największe wrażenie zrobili na mnie ci, którzy skakali na łyżwach salta w tył! Wyobrażacie sobie zobaczyć to na żywo, a nie na YouTube czy w telewizorze? Akcent święta był podtrzymany. Każda osoba do biletu otrzymywała neon na szyję, mieniący się oczywiście w amerykańskie barwy. Ice Show zakończyło się tradycyjnym pokazem fajerwerków! Jednym z piękniejszych, jakie widziałem – choć muszę przyznać, że już wyrosłem z wielkiego zachwytu sztucznymi ogniami.

Polsko-słowacka ekipa tuż przed Ice Show SV.
Sun Valley On Ice Show 2015!
Sun Valley On Ice Show 2015!

Wielkiego WOW po Independance Day u mnie nie ma. Możliwe, że gdybym był w tym dniu w większym mieście miałbym inne zdanie. Radosne świętowanie spodobało mi się, lecz warszawska defilada 11 listopada od kilku lat robiła na mnie dużo większe wrażenie.

Processed with VSCOcam with f2 preset

2 Comments Add yours

  1. Kierowniczka1p pisze:

    Nie mogę się napatrzeć 😀

    Polubienie

    1. Karol pisze:

      Ano Anno! Św. Mikołaj wiedział co dobre.

      Polubienie

Skomentuj

